Στις 28 Δεκεμβρίου του 1996, το ναυάγιο του εμπορικού φορτηγού
«Δύστος» ανοικτά της Κύμης, συγκλόνισε το πανελλήνιο. Είκοσι άτομα
έχασαν τη ζωή τους, ανάμεσά τους και ένα μικρό κορίτσι.
Την επομένη των Χριστουγέννων, το πλοίο με Πλοίαρχο τον Ιωάννη Τσιτσιρίκη και με πλήρωμα 21 Έλληνες ναυτικούς, απέπλευσε από τις εγκαταστάσεις της ΑΓΕΤ-Ηρακλής Βόλου.
Είχε φορτωθεί με 5.300 περίπου τόνους τσιμέντο και θα ταξίδευε για τον Πειραιά. Ο καιρός όμως, δεν ήταν καλός. Μετά από 4 ώρες ταξίδι, το Δύστος έφτασε κοντά στη Σκιάθο.
Εκεί παρέμεινε για δύο ημέρες, καθώς οι άνεμοι ήταν θυελλώδεις και η θάλασσα φουρτουνιασμένη για τα καλά.
Το πλήρωμα όμως, πίεζε τον καπετάνιο να ξεκινήσουν το ταξίδι, καθώς όλοι ήθελαν να κάνουν πρωτοχρονιά στα σπίτια τους.
Έτσι, το ταξίδι ξανάρχισε. Στις 8 το βράδυ της 28ης Δεκεμβρίου, το Δύστος είχε την τελευταία του επικοινωνία με το μότορσιπ Λένα.
Τα χαράματα της επόμενης ημέρας, το πλοίο Δύστος εντοπίσθηκε ανεστραμμένο να επιπλέει 3,5 ναυτικά μίλια ανατολικά από την Κύμη.
Ο μοναδικός που είχε καταφέρει να σωθεί ήταν ο δόκιμος πλοίαρχος Χρήστος Αναγνώστου, ο οποίος βρέθηκε επί μακρόν στο επίκεντρο της επικαιρότητας.
Οι υπόλοιποι 17 βρέθηκαν από δύτες του λιμενικού, πνιγμένοι, μέσα στο πλοίο και τρεις από ένα αλιευτικό, που είχε σπεύσει να βοηθήσει στη διάσωση.
Από την έρευνα των πραγματογνωμόνων, ως αίτια του ναυαγίου θεωρήθηκαν:
-Η μετατόπιση φορτίου, λόγω των μετασκευών που υπήρξαν στο «Δύστος».
-Η προβληματική φόρτωση του πλοίου από το λιμάνι του Βόλου.
Οι παραπάνω αιτίες σε συνδυασμό με τη θαλασσοταραχή έκαναν το «Δύστος» να κλίνει προς μία κατεύθυνση με αποτέλεσμα να ανατραπεί.
Το πλοίο είχε ναυπηγηθεί το 1970 με το όνομα Mina Entrego και στη συνέχεια χρονοναυλώθηκε από την ΑΓΕΤ-Ηρακλής για να μεταφέρει χύμα τσιμέντο.
ΠΗΓΗ:www.mixanitouxronou.gr
Την επομένη των Χριστουγέννων, το πλοίο με Πλοίαρχο τον Ιωάννη Τσιτσιρίκη και με πλήρωμα 21 Έλληνες ναυτικούς, απέπλευσε από τις εγκαταστάσεις της ΑΓΕΤ-Ηρακλής Βόλου.
Είχε φορτωθεί με 5.300 περίπου τόνους τσιμέντο και θα ταξίδευε για τον Πειραιά. Ο καιρός όμως, δεν ήταν καλός. Μετά από 4 ώρες ταξίδι, το Δύστος έφτασε κοντά στη Σκιάθο.
Εκεί παρέμεινε για δύο ημέρες, καθώς οι άνεμοι ήταν θυελλώδεις και η θάλασσα φουρτουνιασμένη για τα καλά.
Το πλήρωμα όμως, πίεζε τον καπετάνιο να ξεκινήσουν το ταξίδι, καθώς όλοι ήθελαν να κάνουν πρωτοχρονιά στα σπίτια τους.
Έτσι, το ταξίδι ξανάρχισε. Στις 8 το βράδυ της 28ης Δεκεμβρίου, το Δύστος είχε την τελευταία του επικοινωνία με το μότορσιπ Λένα.
Τα χαράματα της επόμενης ημέρας, το πλοίο Δύστος εντοπίσθηκε ανεστραμμένο να επιπλέει 3,5 ναυτικά μίλια ανατολικά από την Κύμη.
Ο μοναδικός που είχε καταφέρει να σωθεί ήταν ο δόκιμος πλοίαρχος Χρήστος Αναγνώστου, ο οποίος βρέθηκε επί μακρόν στο επίκεντρο της επικαιρότητας.
Οι υπόλοιποι 17 βρέθηκαν από δύτες του λιμενικού, πνιγμένοι, μέσα στο πλοίο και τρεις από ένα αλιευτικό, που είχε σπεύσει να βοηθήσει στη διάσωση.
Από την έρευνα των πραγματογνωμόνων, ως αίτια του ναυαγίου θεωρήθηκαν:
-Η μετατόπιση φορτίου, λόγω των μετασκευών που υπήρξαν στο «Δύστος».
-Η προβληματική φόρτωση του πλοίου από το λιμάνι του Βόλου.
Οι παραπάνω αιτίες σε συνδυασμό με τη θαλασσοταραχή έκαναν το «Δύστος» να κλίνει προς μία κατεύθυνση με αποτέλεσμα να ανατραπεί.
Το
2001, έπειτα από μήνες πολύωρων συνεδριάσεων και έντονες διαμάχες των
δικηγόρων με τους συγγενείς των θυμάτων, το δικαστήριο επέβαλε επταετείς
καθείρξεις σε τρεις εμπλεκόμενους και πενταετείς φυλακίσεις σε
έξι ανώτερα διοικητικά στελέχη της ΑΓΕΤ.
Όλοι άσκησαν έφεση και αφέθηκαν ελεύθεροι με αναστολή.Το πλοίο είχε ναυπηγηθεί το 1970 με το όνομα Mina Entrego και στη συνέχεια χρονοναυλώθηκε από την ΑΓΕΤ-Ηρακλής για να μεταφέρει χύμα τσιμέντο.
ΠΗΓΗ:www.mixanitouxronou.gr