Ένα πλοίο ελληνικής ιδιοκτησίας βομβαρδίζεται την Κυριακή από την αεροπορία του επίσημου κράτους της Λιβύης. Δύο ναυτικοί από το 26μελές πλήρωμα πέφτουν νεκροί-ο ένας είναι Έλληνας. Η είδηση κυκλοφορεί τη Δευτέρα στα μίντια του εξωτερικού. Μια λιτή ανακοίνωση του Υπουργείου Εξωτερικών, με αρκετές ώρες καθυστέρηση. Κι όμως, ένα απίστευτο πέπλο σιωπής απλώνεται από τη συντριπτική πλειοψηφία των μέινστριμ μίντια στην Ελλάδα για το απίθανο συμβάν στη Μεσόγειο…
Η ιστορία με το πλοίο της Aegean Shipping Enterprises Company με σημαία Λιβερίας, συμφερόντων του Δημήτρη Μελισσανίδη, είναι πάρα πολύ σοβαρή και αναμένεται να έχει πολύ μεγάλο αντίκτυπο για την εταιρεία και τον ίδιο. Άλλωστε και μόνο η αναφορά στο ρεπορτάζ του αγγλόφωνου BBC για ενδεχόμενη συνεργασία του πλοιοκτήτη με τζιχαντιστές μπορεί να προκαλέσει, για ευνόητους λόγους, πολύ μεγάλη ζημιά στην εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία. Πόσο μάλλον στην «αδερφή» εταιρεία, επίσης συμφερόντων Δ. Μελισσανίδη, που ήταν προμηθευτής πετρελαίου στον Αμερικάνικο στόλο.
Το πρόβλημα όμως είναι αλλού. Ότι οι πληροφορίες σχετικά με τους λόγους για τους οποίους το πλοίο βομβαρδίστηκε από την αεροπορία της Λιβύης είναι αντικρουόμενες. Στον διεθνή τύπο άλλοι κάνουν λόγο για υπόνοιες μεταφοράς όπλων και άλλοι για μεταφορά τζιχαντιστών. Άλλες πληροφορίες λένε ότι η επίσημη λιβυκή κυβέρνηση γνώριζε το δρομολόγιο του πλοίου και άλλες ότι δεν ήταν ενήμερη. Σε κάθε περίπτωση, ο βομβαρδισμός ενός δεξαμενόπλοιου δεν είναι συχνό φαινόμενο, ακόμη και στην περίπτωση που αυτό δεν σταματήσει για έλεγχο, όπως ισχυρίστηκαν αξιωματικοί του Λιβυκού στρατού. Πόσο μάλλον το να βομβαρδίζει η Λιβύη ένα δεξαμενόπλοιο που η ίδια έχει ναυλώσει και εκ των υστέρων να λέει περίπου ότι έγινε… κατά λάθος.
Όσο συγκεχυμένες κι αν είναι οι πληροφορίες σε μια εμπόλεμη περιοχή, είναι σαφές ότι σε αυτού του τύπου τη διπλωματία των όπλων μάλλον δεν υπάρχουν «λάθη», αλλά προειδοποιήσεις που βαφτίζονται εκ των υστέρων «λάθη».
Αν ανασυνθέσουμε όλες τις πληροφορίες και τα δεδομένα της υπόθεσης, καταλήγουμε ότι μάλλον θα πρέπει να εστιάσουμε στη μεταφορά πετρελαίου, που όντως πραγματοποιούσε το πλοίο.
Όπως αναφέρεται στη ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών, το πλοίο ήταν ναυλωμένο από τη λιβυκή κρατική εταιρεία πετρελαίου «National Oil Corporation» και εκτελούσε επί σειρά ετών το δρομολόγιο Μέρσα Ελ Μπέρκα- Ντέρνα, μεταφέροντας ακατέργαστο πετρέλαιο. Σύμφωνα και με την ιστοσελίδα marinetraffic (πρόκειται για ένα παγκόσμιας φήμης site που έχει ανά πάσα στιγμή πληροφορίες για αμέτρητα πλοία ανά την υφήλιο) το πλοίο αναχώρησε από το λιμάνι της Μισουράτα στη Λιβύη. Από εκεί επρόκειτο να μεταβεί στο λιμάνι Μάρσα, το οποίο βρίσκεται στην Αλγερία. Αυτό ήταν το προγραμματισμένο δρομολόγιό του, καθώς μετέφερε 12.600 τόνους ακατέργαστου πετρελαίου που προφανώς προοριίζονταν για πώληση από την δημόσια εταιρεία της Λιβύης στο κράτος της Αλγερίας. Μέχρι εδώ όλα καλά.
Κοιτάζοντας κανείς τον χάρτη, λοιπόν, θα ανέμενε ότι το πλοίο, αναχωρώντας από τη Μισουράτα της Λιβύης, θα έπλεε δυτικά, προς την Αλγερία και συγκεκριμένα προς το λιμάνι της Μάρσα. Κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ. Το πλοίο συμφερόντων του Δημήτρη Μελισσανίδη, παρότι ήταν ναυλωμένο από εταρεία του επίσημου λιβυκού κράτος, έπλευσε ανατολικά και έξω από το λιμάνι της Ντέρνα δέχθηκε την επίθεση από την αεροπορία της Λιβύης.Υπάρχει ένα ενδεχόμενο το πλοίο να έπιασε το λιμάνι της Μάρσα αλλά να μην ενημέρωσε για τον επόμενο προορισμό του, όπως θα όφειλε. Κάτι που και αυτό θα κινούσε τις υποψίες των αρχών της Λιβυής.
Η Ντέρνα της Λιβύης, που απέχει περίπου 210 ναυτικά μίλια από την Κρήτη, έχει αναχθεί σε μια πολύ σημαντική πόλη για τους τζιναντιστές του ISIS. Σύμφωνα με παλαιότερα ρεπορτάζ του CNN, στη συγκεκριμένη πόλη που απαριθμεί περίπου 100.000 κατοίκους, υπάρχουν περίπου 800 τζιχαντιστές που εκπαιδεύουν νεοεισερχόμενους φανατικούς στα 12 στρατόπεδα της πόλης. Οι κυβερνητικές δυνάμεις της Λιβύης έχουν αποκόψει σε μεγάλο βαθμό τους δρόμους ανεφοδιασμού της Ντέρνα από το εσωτερικό της χώρας, με αποτέλεσμα ο από θαλάσσης ανεφοδιασμός των τζιχαντιστών σε πρώτες ύλες να είναι απαραίτητος. Λέγεται δε πως τέτοια δρομολόγια ανεφοδιασμού κοστολογούνται περίπου στα 2 εκατ. ευρώ. Όχι και άσχημα για μόλις μιας ημέρας δουλειά. Πόσο μάλλον για μιας μέρας… παράκαμψη!
Ο συνταγματάρχης του λιβυκού στρατού Αχμέντ Μεσμάρι επιβεβαίωσε ότι οι αεροπορικές δυνάμεις βομβάρδισαν «ύποπτο» δεξαμενόπλοιο κοντά στο λιμάνι της Ντέρνα. «Ύποπτο πλοίο βομβαρδίσθηκε την Κυριακή από τις λιβυκές αεροπορικές δυνάμεις», τόνισε χαρακτηριστικά προσθέτοντας ότι το πλήρωμα του πλοίου δεν υπάκουσε στις διαταγές να διακόψει τον πλου για έλεγχο πριν εισέλθει στο λιμάνι.
Το ρεπορτάζ του BBC ανέφερε χαρακτηριστικά: «Ένας αξιωματούχος του Λιβυκού στρατού δήλωσε πως οι κινήσεις του πλοίου στο λιμάνι της Ντέρνα κίνησαν υποψίες, ενώ η εταιρεία τις απέρριψε, τονίζοντας ότι το πλοίο μετέφερε καύσιμα σε εργοστασιακές εγκαταστάσεις και ότι οι Αρχές ήταν ενήμερες. Η Ντέρνα ελέγχεται τα τελευταία δύο χρόνια από τζιχαντιστές και ο στρατός της Λιβύης έχει πραγματοποιήσει αρκετές επιθέσεις, σε μια προσπάθεια να αποδυναμώσει τις στρατιωτικές δυνάμεις που έχουν καταλάβει την πόλη».
Υπάρχει λοιπόν μια πιο λογική εξήγηση για το συμβάν: μάλλον το πλοίο, παρότι ήταν ναυλωμένο από την επίσημη κυβέρνηση της Λιβύης, επιχείρησε να πουλήσει πετρέλαιο στο αντίπαλο στρατόπεδο, των τζιχαντιστών της Ντέρνα, κάνοντας μια μικρή παράκαμψη μιας ημέρας. Με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια, που λένε, μόνο που οι αρχές της Λιβύης φαίνεται ότι θεώρησαν ότι θα πρεπε να πάρει ένα μήνυμα όποιος χρησιμοποιεί τα δικά τους ναύλα για να εξυπηρετήσει –με το αζημίωτο- τους αντιπάλους τους.
Δεν θα ήταν άλλωστε η πρώτη φορά που Έλληνες εφοπλιστές προσπαθούν να… κάνουν περιουσίες σπάζοντας εμπάργκο σε εμπόλεμες ζώνες, κάνοντας λαθρεμπόριο και τροφοδοτώντας δυνάμεις που σφαγιάζουν τους λαούς της περιοχής. Ακόμη και θυσιάζοντας τις ζωές των ναυτικών τους. Αν κρίνουμε άλλωστε από το ένοχο σιωπητήριο των μεγαλοδημοσιογράφων μπροστά στην είδηση, μάλλον δεν φοβούνται μήπως διακυβεύσουν ούτε καν την (εγχώρια) φήμη τους…
πηγη:unfollow
πηγη:unfollow