Translate

Δευτέρα 18 Μαΐου 2015

Πολιτεία: Ώρα ;;; - Παιδεία: Ώρα;;;


Μια Πολιτεία που η Παιδεία της κινδυνεύει να καταποντιστεί, ακόμη και στις "περιοχές" οι οποίες έχαιραν μεγάλης εκτιμήσεως για χρόνια.

Με αφορμή τις εισαγωγικές εξετάσεις στις Ανώτερες και Ανώτατες Σχολές θα ήθελα να καταθέσω μια τυχαία ή ατυχή συνθήκη στο παρά πέντε.,,,,
Είμαι σε θέση να γνωρίζω πως σε πολλά σχολεία της επαρχίας - ίσως και των πόλεων ενδεχομένως, τα παιδιά επωμίσθηκαν με το βάρος να ετοιμάσουν τα έγγραφά τους και τα δικαιολογητικά τους για τις εισαγωγικές εξετάσεις μέσα σε πέντε μέρες! Ενημερώθηκαν δηλαδή την Τετάρτη 13/5 ( ενώ υποτίθεται πως η ενημέρωση είχε σταλεί από την Δευτέρα 11/5 - δεν είναι Γιάννης δηλαδή είναι Γιαννάκης... τέλος πάντων...)  και σήμερα Παρασκευή 15/5 λήγει η προθεσμία κατάθεσης και φυσικά όλοι τρέχουν!
Δεν ξέρω για ποιο λόγο δεν δίνουν, στους μαθητές και αυριανούς σπουδαστές, το περιθώριο μιας ασφαλούς προετοιμασίας των εγγράφων που απαιτούνται. Δεν δύναμαι να καταλάβω για ποιο λόγο τα παιδιά μας θα πρέπει να φορτώνονται με ένα επιπλέον άγχος εν όψει των πιο κρίσιμων εξετάσεων που καλούνται να γράψουν και αφορούν στο μέλλον τους! Ένα μέλλον αβέβαιο θα μου πείτε, αλλά τα παιδιά σε πείσμα των αντιξοοτήτων των καιρών, των δεκάδων τρικλοποδιών του συστήματος και των εκατοντάδων θέσεων ανεργίας που τα περιμένουν, επιμένουν να ονειρεύονται και καλά κάνουν!! Τα όνειρα δεν μπορεί κανείς να τα στερήσει από κανέναν. Ούτε απο φυλακισμένο, ούτε απο καταδικασμένο, ούτε απο μελλοθάνατο! Πολύ περισσότερο δε, απο τα νεα παιδιά!
Τα νέα παιδιά που υποχρεώνονται να παρακολουθούν τα μαθήματα τους από το φροντιστήριο αφού στα σχολειά τους δεν λειτουργούν όλες οι ειδικότητες. Που υποχρεώνονται να πληρώνουν ιδιωτικούς καθηγητές για να εξασφαλίσουν ίσες πιθανότητες με εκείνες άλλων σχολικών ιδρυμάτων που πληρούν τις προϋποθέσεις, εφόσον κάνουν επτάωρα καθημερινά και καλύπτονται όλες οι διδακτικές ώρες και όλα τα πεδία απολύτως. (Σας βεβαιώνω πως στην επαρχία τα παιδιά δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες με εκείνα των πόλεων. Αν δεν παρακολουθήσουν φροντιστήριο - ειδικά στο λύκειο, αλλά και πολλές φορές απο τις τάξεις του Γυμνασίου, δεν έχουν καμία τύχη στις εισαγωγικές.)
Θα συνιστούσα η πολιτεία να έδινε μια μεγαλύτερη προσοχή στους υποψηφίους, αν μπορεί να δώσει σε κάτι προσοχή, εν πάσει τη περιπτώσει! Ή να αρχίσω να σκέφτομαι πως, όντως, η Πολιτεία μας, προτιμά έναν αγράμματο και απαίδευτο λαό για να τον χειραγωγεί κατά τις επιθυμίες της;
Μια Πολιτεία που δεν ξέρω τι θα έγραφε για αυτήν ο Πλάτωνας αν την γνώριζε.
Μια Πολιτεία που βρίσκεται πολύ κοντά στο μηδέν, αν δεν το έχει ήδη περάσει και κατέβει στο μείον. 
Μια Πολιτεία που η Παιδεία της κινδυνεύει να καταποντιστεί, ακόμη και στις "περιοχές" οι οποίες έχαιραν μεγάλης εκτιμήσεως για χρόνια. 
Μια Πολιτεία που οδηγεί την Παιδεία της επίσης σε μια ώρα κάτω του μηδενός. 

kafeneio-gr.blogspot.com